Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΓΩΝΑΣ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ. FORMOULA 1

Παρά την καλή εκκίνηση του Hamilton στον νυχτερινό αγώνα της Σιγκαπούρης, η βλάβη του κιβωτίου του τον έβγαλε εκτός ανταγωνισμού, παραλαμβάνοντας τα «ηνία» του αγώνα μέχρι το τέλος ο Sebastian Vettel.

Ο νυχτερινός αγώνας της Σιγκαπούρης είναι γενικά ένας πολύ εντυπωσιακός αγώνας, αφού είναι ιδιαίτερα στενή πίστα και πραγματοποιείται κάτω από δυνατούς προβολείς. Φέτος, δεν είχε ιδιαίτερα αξιοσημείωτα γεγονότα, μιας και το αυτοκίνητο ασφαλείας (SLS AMG GT) έκανε την εμφάνισή του δύο φορές σπαταλώντας αρκετό χρόνο από την κανονική διάρκεια του αγώνα.

Ο αγώνας ξεκίνησε χωρίς απρόοπτα (βλέπε Grosjean στον αγώνα του Spa) με τον Hamilton να κρατάει τη θέση της pole position για αρκετούς γύρους, μέχρι που στον 23ο γύρο αναγκάστηκε να σταματήσει το μονοθέσιο της McLaren του, λόγω προβλήματος που προκλήθηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων. Χαρακτηριστικά εκνευρισμένος ο Βρετανός χτυπούσε το τιμόνι του μονοθέσιού του σε περίπτωση που είχε… κολλήσει(!)

Από εκείνο το γύρο και έπειτα, τα ηνία του αγώνα κρατούσε πλέον ο Sebastian Vettel με τον Jenson Button να τον ακολουθεί καθώς και τον Pastor Maldonado να δίνει τη μάχη για να κρατήσει την 3η θέση από τον Fernando Alonso, που στο τέλος την έχασε. Επίσης, λάθος, που δύσκολα μπορεί να το δει κανείς από έναν έμπειρο οδηγό όπως τον Michael Schumacher, ήταν το ατύχημα που είχε ο Γερμανός στον 38ο γύρο, όπου ο Jean-Eric Vergne «κλείστηκε» και αναγκάστηκε να ελαττώσει ταχύτητα πολύ με αποτέλεσμα ο Schumi να μην προλάβει να φρενάρει έγκαιρα και να καταστρέψει και τα δύο μονοθέσια.

Τελικά, ο αγώνας δεν ολοκληρώθηκε με τους 61 γύρους, αλλά με τη διάρκεια 2 ωρών που αναφέρουν οι κανονισμοί λόγω της συνεχής εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας. Στο υψηλότερο σκαλί του πόντιουμ βρέθηκε ο Sebastian Vettel (Red-Bull) πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο την κορυφή της γενικής βαθμολογίας οδηγών του πρωταθλήματος, ενώ στη δεύτερη θέση στο GP της Σιγκαπούρης ανέβηκε ο Jenson Button (McLaren). Το βάθρο συμπλήρωσε και ο Fernando Alonso (Ferrari).

Η τελική κατάταξη.

1.Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 2ωρ:26.144
2.Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes +8.959
3.Φερνάντο Αλόνσο Ferrari +15.227
4.Πολ Ντι Ρέστα Force India-Mercedes +19.063
5.Νίκο Ρόσμπεργκ Mercedes +34.759
6.Κίμι Ράικονεν Lotus-Renault +35.700
7.Ρομαίν Γκροζάν Lotus-Renault +36.600
8.Φελίπε Μάσα Ferrari +42.800
9.Ντάνιελ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari +45.800
10.Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault +47.100
11.Σέρχιο Πέρες Sauber-Ferrari +50.600
12.Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth +1 γύρος
13.Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari +1 γύρος
14.Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes +1 γύρος
15.Σαρλ Πικ Marussia-Cosworth +1 γύρος
16.Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault + 1 γύρος
17.Πέδρο Ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth +1 γύρος
18.Μπρούνο Σένα Williams-Renault + 2 γύροι

Εγκατέλειψαν.

Ζαν-Έρικ Βερν Toro Rosso-Ferrari 38ος γύρος
Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes 38ος γύρος
Παστόρ Μαλντονάντο Williams-Renault 36ος γύρος
Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth 30ος γύρος
Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 22ος γύρος

Βαθμολογία οδηγών.

1.Αλόνσο              194β.
2.Φέτελ                 165
3.Ράικονεν            149
4.Χάμιλτον           142
5.Γουέμπερ           133
6.Μπάτον              119
7.Ρόσμπεργκ           93
8.Γκροζάν               82
9.Πέρες                   65
10.Μάσα                 51.

Βαθμολογία κατασκευαστών.

1.Red Bull-Renault                   298β.
2.McLaren-Mercedes                261
3.Ferrari                                     245
4.Lotus-Renault                         231
5.Mercedes                                136
6.Sauber-Ferrari                        100
7.Force India-Mercedes              75
8.Williams-Renault                     54
9.Toro Rosso-Ferrari                  14

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΦΕΤΕΛ.
«Ήταν σπουδαίο που κέρδισα σήμερα. Θα ήθελα να αφιερώσω αυτή τη νίκη στον Καθηγητή Sid Watkins (σ.σ. απεβίωσε πριν μερικές ημέρες). Χάρη στη δική του σκληρή δουλειά και προσπάθεια εισαγωγής προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας στο σπορ, σήμερα μπορούμε να αγωνιζόμαστε σε σιρκουί σαν αυτό. Σε ότι αφορά στον αγώνα, ο Lewis (Hamilton) αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και ήταν κρίμα για αυτόν. Ξέρω την αίσθηση και έχω βρεθεί στο παρελθόν σε αυτή τη θέση. Νομίζω πως θα μπορούσαμε να έχουμε μία μάχη τίτλου! Ένιωθα πολύ καλά με τη μαλακή γόμα ελαστικών και είχαμε αρκετή ταχύτητα. Η σημερινή νίκη είναι πολύ σημαντική. Ξέρουμε πως οι επόμενοι αγώνες θα είναι δύσκολοι αλλά πρόκειται για μία ευχάριστη πρόκληση».
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΠΑΤΟΝ.
«Είναι ωραία να επιστρέφεις στο βάθρο – και αν τερματίζω στους τελευταίους εναπομείναντες αγώνες 1ος ή 2ος αυτό θα είναι τέλειο. Κατά τη διάρκεια του 1ου stint, είχα ακόμα και την ευκαιρία να κερδίσω, γιατί μπόρεσα να μείνω περισσότερο στην πίστα από τα άλλα μονοθέσια γύρο μου. Αλλά δεν φάνηκε να δυσκολεύονται πολύ με τα σκληρότερα ελαστικά, οπότε το πλεονέκτημα χάθηκε. Είχα ένα καλό 2ο stint, αλλά τα σκληρά ελαστικά δεν είχαν την ίδια καλή αίσθηση για μένα (όπως τα μαλακά). Στη συνέχεια δεν είχα καλή ισορροπία στους τελευταίους 10 γύρους. Ακόμα έχω μια μικρή πιθανότητα να κερδίσω το Πρωτάθλημα οδηγών, αλλά απλά χαίρομαι για τον αγώνα μου αυτή τη στιγμή. Πιστεύω πως το μονοθέσιό μας θα είναι ανταγωνιστικό στη Suzuka, και κάνουμε πολύ καλή δουλειά ως ομάδα επίσης. Σίγουρα, είναι απογοητευτικό που είχαμε μια αστοχία αξιοπιστίας με το μονοθέσιο του Lewis, κάτι που θα πρέπει να λύσουμε, ιδίως καθώς κάνουμε τόσο καλή δουλειά σε οποιοδήποτε άλλο τομέα. Αν λύσουμε τα θέματα αξιοπιστίας, σίγουρα θα έχουμε την ευκαιρία να παλέψουμε για τη νίκη και στους 6 εναπομείναντες αγώνες».
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΛΟΝΣΟ.
«Τελικά τα πράγματα πήγαν καλά αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Δεν μπορεί κάθε φορά να εγκαταλείπει ο πιο κοντινός μου αντίπαλος, όπως έγινε στους δύο τελευταίους αγώνες, και είναι αδιανόητο να συνεχίσουμε με κατατακτήριες σαν τις χθεσινές, που ήμασταν 1 δευτερόλεπτο πίσω από τους κορυφαίους. Στην πίστα καταφέρνουμε να πάρουμε το μέγιστο από αυτό που έχουμε, κάνοντας ελάχιστα ή καθόλου λάθη, χάρη στη σπουδαία δουλειά της ομάδας. Για αυτό και μόνο μας αξίζει που είμαστε στην κορυφή. Σήμερα πήραμε πλεονέκτημα έναντι των 3 από τους 4 κύριους αντιπάλους μας, κάτι που είναι θετικό. Ίσως αυτό να ήταν το πιο δύσκολο σιρκουί για εμάς. Θα βρούμε παρόμοια χαρακτηριστικά σε Κορέα και Abu Dhabi αλλά ελπίζω ότι μέχρι να φτάσουμε εκεί θα έχουμε βρει τρόπο να βελτιώσουμε το μονοθέσιο. Η εκκίνησή μου δεν ήταν μία από τις καλύτερες της σεζόν αλλά ευτυχώς κατάφερα να πάρω αμέσως πίσω τη θέση μου από τον Di Resta. Στο πρώτο μου pit stop βρέθηκα σε κίνηση, αλλά ένιωθα τα ελαστικά μου να έχουν φθαρεί πολύ, οπότε έπρεπε να σταματήσουμε. Με τα μαλακά ήμασταν πιο ανταγωνιστικοί αλλά μετά το 2ο pit stop βγήκε το SC που ευνόησε τους Vettel και Button. Ακριβώς πριν από την επανεκκίνηση οι δύο πρωτοπόροι σχεδόν συγκρούστηκαν και εγώ έχασα λίγα μέτρα γιατί άλλαζα κάποιες ρυθμίσεις στο τιμόνι. Σε εκείνο το σημείο δεν γνωρίζαμε ακόμα αν θα χρειαζόταν να σταματήσουμε ξανά αλλά στο 2ο SC αποφασίσαμε να μείνουμε έξω, παρότι δεν ήμασταν σίγουροι για τη φορά στο τελευταίο κομμάτι. Ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας σωματικά, σίγουρα ο πιο κουραστικός όλης της σεζόν»,